Sunday, January 3, 2010

Hari Ahad yang ada pari-pari

Hari ni hari Ahad...tapi kalau anda sedang baca entri ni pada hari Isnin, saya tetap tengah tulis entri ni pada hari Ahad..

Ada apa pada hari Ahad?Oh...hari Ahad ialah hari bercuti bagi negeri Selangor...hari untuk rehatkan minda dan longgarkan otot2 yang tegang akibat bekerja 5 hari sebelum tiba hari Sabtu..

Hari Ahad juga bagi saya lain udaranya..entah dari dulu lagi saya rasa hari Ahad ni best, sebab masa kecik dulu ada kartun Mickey Mouse kat TV setiap pagi Ahad dan paling saya ingat pada hari Ahad lah bonda saya akan masak lauk yang best untuk kami adik beradik (adik2 saya kuat makan,lebih2 lagi ayam goreng tepung yang bonda saya buat)

Hari Ahad juga ada banyak kerja kahwin/functions/sales sana sini..tapi saya prefer guna hari Ahad saya di rumah untuk mengelap dapur gas saya yang terpercik minyak lepas masak..yeah Mr Muscle kawan baik saya untuk agenda lap mengelap.

Mana pergi nya cerita pari-pari pada hari Ahad ni? Betul saya tak tipu hari Ahad saya ada pari-pari..pari-pari cilik yang pakai baju gaun putih (ada jual kat Jusco bahagian kanak-kanak) dan ada wings beserta kayu ajaib nya..ye.....hari Ahad saya memang ada pari-pari bila saya layan cerita dongeng si pari-pari (bukan tajuk sebenar) kat TV...Entah apa moral cerita nya saya tak tau tapi saya dapati (skema ayat sungguh menggelikan) pari-pari cilik itu sunggu lucu (comel)..

Jadilah hari Ahad saya yang ada pari-pari......

No comments: